Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorská obrazová kniha v Českých zemích
Erbenová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Téma: Autorská obrazová kniha v Českých zemích Podoby autorské obrazové knihy v Čechách. Principy knižní tvorby a různé přístupy k pojetí knihy od čistě obrazového, ilustrativního nebo grafického. Přehled rozmanitých možností práce s knihou, kniha jako prostor pro lineární i nelineární vyprávění, kniha jako objekt, kniha jako výtvarné dílo. Způsoby grafického zpracování obrazu a textu (textového doprovodu) do knižního tvaru. Představení českých autorů vytvářejících inovativní obrazové knihy v šíři jejich přístupů. Pedagogická část: možnosti využití vytváření knihy, leporela ve výtvarné výchově Výtvarná část: Vytvoření autorské obrazové knihy. Anotace Tato bakalářská práce se soustředí především na známé české autory autorské obrazové knihy. Problematice definice autorství, příklady autorů a jejich děl. Zpracování pedagogických úkolů v rámci hodin výtvarné výchovy a vlastní tvorbě autorské obrazové knihy. Klíčová slova autorská kniha, obrazová kniha, současná autorská obrazová kniha, autorské pohádky, ilustrace, čeští autoři
Genderové aspekty dětské literatury
Luhanová, Alexandra ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Vztah literatury a různých genderových témat začal být zkoumán především v Americe a Velké Británii už v první polovině dvacátého století. Zpočátku se tímto tématem zabývali především feministicky orientovaní aktivisté a jejich pozornost se upírala zejména k folklorním pohádkám a jejich vztahu k formování ženské identity. Okruh těch, kteří se genderu a dětské literatuře věnovali, se postupně rozšiřoval, stejně jako vymezení celé problematiky. Od konce minulého století přestalo být téma genderu vnímáno pouze jako záležitost feministek, které se snaží o rovnoprávné postavení žen ve společnosti. Pozornost se upřela například na problematiku nových rodinných modelů a jejich prezentaci v dětské literatuře. Jde zejména o knihy zabývající se životem v neúplné, rozvedené rodině a knihy o životě s rodiči stejného pohlaví. První se snaží zejména pomoci dětem vyrovnat se s novou životní situací, druhé si většinou také kladou za cíl oslovit širší veřejnost a působit na ni pozitivně ve smyslu přijímání gay a lesbických párů, které vychovávají dítě. Zásadní knihy této oblasti začaly vycházet v USA a Velké Británii už před třiceti lety a jejich přijetí zpočátku nebylo jednoznačně kladné. Kladný ohlas většinou vzbudily u homosexuální komunity, které takové knihy chyběly. Knihy ale narážely na nepřijetí u konzervativně...
Rodič jako zprostředkovatel obrázkových knih (wimmelbuch)
Vančová, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na roli dospělého - rodiče při prohlížení a "čtení" série obrázkových beztextových knih (tzv. wimmelbuch) S. Bernerové - Zima, Jaro, Léto, Podzim, Noc. Cílem práce je popsat, k jakým interakcím dochází mezi rodičem a dítětem ve věku od dvou do tří let při "četbě" obrázkových knih, tzv. wimmelbuch. Teoretická část práce se věnuje tématům rozvoje čtenářské pregramotnosti (především u dvouletých a tříletých dětí), obrázkovým knihám, knihám typu wimmelbuch, dospělému jako zprostředkovateli dětské knihy, práci s ilustracemi a čtenářským rituálům. Součástí empirické části je kvantitativní a kvalitativní výzkum. Kvantitativní část výzkumu je postavena na datech z online dotazníku pro rodiče předškolních dětí. V rámci dlouhodobého kvalitativního výzkumu je sledována a popsána interakce mezi rodičem a dítětem ve věku od dvou do tří let ve čtyřech vybraných rodinách při práci s knihami typu wimmelbuch autorky Susanne Bernerové. Výsledkem dotazníku je zjištění, že více než polovina dotázaných rodičů vlastní některou z knih typu wimmelbuch S. Bernerové a většina z nich si myslí, že tyto knihy rozvíjí čtenářskou pregramotnost dětí. Prohlížení/čtení probíhá nejčastěji v rámci večerního rituálu s tím, že rodiče své role přizpůsobují aktuální situaci při práci s knihou. Zmíněné knihy se...
Možnosti využití obrázkové knihy v dramatické výchově pro předškolní věk
Hlavsová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním využitelnosti metod a technik dramatické výchovy pro práci s obrázkovou knihou Bilderbuch v předškolním věku. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte, obecné principy dramatické výchovy, role učitele v dramatické výchově, dále metody a techniky vhodné pro předškolní věk, stručná charakteristika obrázkových knih a specifika směru Bilderbuch, a seznam deseti obrázkových knih, které se hodí pro tento typ práce a jsou dostupné na současném českém trhu. Praktickou část tvoří soubor pěti výzkumných lekcí opřených o obrázkovou knihu Nádherné Úterý, čili Slečna Brambůrková chodí po světě, od autorky Daisy Mrázkové. V těchto lekcích jsou jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy testovány a jsou vyhodnoceny na základě své využitelnosti pro tento typ práce. Praktická část take popisuje specifika práce s ilustrací v dramatické výchově na základě zkušeností získaných během tohoto výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, obrázková kniha, Bilderbuch, ilustrace
Genderové aspekty dětské literatury
Luhanová, Alexandra ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Vztah literatury a různých genderových témat začal být zkoumán především v Americe a Velké Británii už v první polovině dvacátého století. Zpočátku se tímto tématem zabývali především feministicky orientovaní aktivisté a jejich pozornost se upírala zejména k folklorním pohádkám a jejich vztahu k formování ženské identity. Okruh těch, kteří se genderu a dětské literatuře věnovali, se postupně rozšiřoval, stejně jako vymezení celé problematiky. Od konce minulého století přestalo být téma genderu vnímáno pouze jako záležitost feministek, které se snaží o rovnoprávné postavení žen ve společnosti. Pozornost se upřela například na problematiku nových rodinných modelů a jejich prezentaci v dětské literatuře. Jde zejména o knihy zabývající se životem v neúplné, rozvedené rodině a knihy o životě s rodiči stejného pohlaví. První se snaží zejména pomoci dětem vyrovnat se s novou životní situací, druhé si většinou také kladou za cíl oslovit širší veřejnost a působit na ni pozitivně ve smyslu přijímání gay a lesbických párů, které vychovávají dítě. Zásadní knihy této oblasti začaly vycházet v USA a Velké Británii už před třiceti lety a jejich přijetí zpočátku nebylo jednoznačně kladné. Kladný ohlas většinou vzbudily u homosexuální komunity, které takové knihy chyběly. Knihy ale narážely na nepřijetí u konzervativně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.